Late news - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lot Berkelmans - WaarBenJij.nu Late news - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lot Berkelmans - WaarBenJij.nu

Late news

Door: Lotje

Blijf op de hoogte en volg Lot

27 November 2006 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het is alweer een tijd geleden, maar dan is er toch weer nieuws uit Londen. Ik was er eerder niet aan toe gekomen.
Ik had namelijk shifts geruild met een collega. Hij móest het weekend en ik was de enige die hem kon helpen. Dus dat heb ik maar gedaan, alleen begon ik de week met ochtendshifts, daarna middag en in het weekend nachtdiensten. En daarna maar één dag rust om gelijk ochtenddiensten te beginnen. Ik ben behoorlijk geslooptgeweest, ik had totaal geen ritme. Ik kon na het werk alleen maar liggen en slapen.
Nu na twee weken ben ik weer opgeknapt en had ik het weekend vrij.:D
Vorige weekend toen ik nachtdiensten had, wilde ik toch iets leuks doen. Dus ben ik voor mijn nachtdiensten uit eten geweest. De vrijdag ben ik met Brechtje, Angela en Tony naar New China geweest. Dat is een restaurant in China Town, vrij prijzig maar het eten was het waard. Het mindere was alleen dat ik daarna moest werken en de andere verder uit gingen. Maarja daar doe je niks aan.
Die zaterdagavond ben ik met Martina, een meisje die ik heb ontmoet op feestjes in de eerste weken dat ik in Londen was. Ze is namelijk een vriendin van mijn oude huisgenootje. We zijn naar een Indisch resturant in Brick Lane geweest. Brick Lane is een straat vol Indische restaurants. Het zijn eigelijk allemaal hele simpele, goedkope restaurantjes. Maar wij hebben een betere gevonden. De entree was een muur vol paars water met bubbels, echt weer zon design tent. De service was ongelovelijk en het koste bijna niks. Vanwege hen geloof schonken ze geen alcohol, maar je mocht wel zelf alcohol meenemen. Dus wij hebben gewoon een fles wijn in de avondwinkel ernaast gekocht. Het had wel iets grappigs en het scheelt een hoop geld.;)
Afgelopen week had ik de hele week ochtenddienst. Dat is echt verschrikkelijk elke dag om 05:00 op. Dan heb je daarna wel een dag over, maar dan ben je zo moe dat je alleen maar kan slapen. Ik ben dan ook blij dat ik voorlopig geen ochtenddiensten meer heb.
Vrijdag ben ik weer uit eten geweest. Ik ben naar een Spaans restaurant geweest. Het was echt lekker. Als je daar binnen zat, had je echt het idee in Spanje te zitten. Echt leuk. Aan het eind an de avond ging ook voor een deel van het restaurant de tafels aan de kant en werd er gedanst.
Zaterdag ben ik met een groep naar het beste Indische/Pakistaanse restaurant in Londen geweest. Die tent zag er echt niet uit, maar het was toch super maar dan ook super druk. Het eten was inderdaad lekker, maar ontzettend heet. Ik kreeg er tranen van in mijn ogen, niet normaal. Ik zou eigenlijk daarna naar een bekende club vlakbij het hotel gaan. Daar zouden we met een groepje heen gaan, omdat we op de gastenlijst stonden. Maar ik was helemaal niet goed geworden van het spicy eten, ik wilde alleen maar slapen. Na het restaurant was er nog een deel van de groep mee naar ons huis gegaan. We hebben met zn tienen hier nog een uur gezeten, maar iedereen was volgens mij moe van het eten. Dat iedereen al vrij vroeg weer naar huis ging. Gelukkig maar want nou lag ik om twee uur al in mijn bedje, in plaats van dat ik in die club stond.
Volgende week heb ik avonddiensten, waardoor ik op vrijdagavond ook moet werken. Dat is wel balen, want vrijdagavond is de leukste avond hier.
Ik houd jullie op de hoogte!