Poep en plas verhalen! *Yeey* - Reisverslag uit Beijing, China van Lot Berkelmans - WaarBenJij.nu Poep en plas verhalen! *Yeey* - Reisverslag uit Beijing, China van Lot Berkelmans - WaarBenJij.nu

Poep en plas verhalen! *Yeey*

Door: Lotje

Blijf op de hoogte en volg Lot

17 Juli 2009 | China, Beijing

Na lekker bijgeslapen te hebben, gingen we vol verwachting naar buiten kijken. En ja hoor, daar was de zee!! Wij vol goede moed onze zwemspullen pakken.. Begint het toch een potje te regenen. Dus dat werd toch maar thuis blijven.
De avond ervoor hadden we enorm gedoe met de wc, die trok niet goed door. Ze gaven ons de schuld dat we wc-papier in het toilet hadden gegooid. Maar de wc had gewoon geen spoelkracht. De volgende dag kwam het water ook nog eens omhoog, terwijl we helemaal niet waren gegaan. Ik stond net me tandjes te poetsen toen ik het zag gebeuren. Ben als een gek met die ontstopper bezig geweest, maar dat werkte voor geen meter. Tot overmaat van ramp stroomde het over me voeten de badkamer in. Ben meteen naar de receptie gerend om hulp te halen en Pimiek in te lichten. Pimiek vond het niet interessant genoeg en die vrouw zag de haast er ook niet van in. Het water was al bijna over het randje van de badkamer, om lekker de slaapkamer in de stromen. Uiteindelijk de receptioniste mee gekregen om het te laten zien. Was alles weg, water weg en stront weg. Ik snapte er niks van, alsof ik spoken had gezien. Nou zo dacht de receptioniste er ook over. Uur later gebeurde het weer. Toen kwam er allemaal stront naar boven drijven. Ik weer naar de receptie, er zou later die dag een man komen, om het weg te halen. We hebben de badkamer deur maar dicht gedaan, en hopend gaan wachten op de zon. Na 4 uur vonden we het wel welletjes en zijn weer gaan informeren bij de receptie, bleek die man al een paar uur terug te zijn in het hostel. Maar langskomen ho maar. Nou hij weer ontstoppen en je raad het al een uur later wee rhetzelfde verhaal. Dus een beetje aangebrand begon ik wel te raken. Ik heb hele discussies metd e receptioniste gehad, dat wat ze deden geen zin had, dat ik moest plassen en gewoon in een frisse lucht wilde liggen. Ze vond dat er niks mis was met het toilet en gaf ons maar steeds de schuld van de verstoppingen. We moesten maar wachten op de manager, wanneer die kwam was alleen neit bekend. Ondertussen was het al 10 uur en wilde we wel weer in de kamer gaan hangen. Uiteindelijk kwam ze met een toiletverfrisser aanlopen en dat vond ze toch wel het laatste wat ze kon doen. Echt blij was ze niet. Na wat gezeur heeft ze de manager gebeld die na een uur dronken binnen kwam lopen. Daar hadden we dus ook niks aan. Ging ook nog eens de receptioniste lopen janken, wat ook niet meer stopte.
We zijn de kamer maar gaan sprayen met de luchtverfrisser. De volgende ochtend werdern we wakker gemaakt, om naar een andere kamer te gaan. Deze kamer was ook aan het strand en veel mooier. Ondanks dat het gisteren weer regende waren we blij met de nieuwe kamer en de wc die door trok.
We wilden met al die regen niet alnger blijven en besloten voor d evolgende dag een ticket naar hong Kong te boeken. Dat kon bij de receptie, dus wij weer voel goede moed naar de receptie. Een ticket boeken dat kon ze inderdaad, maar ze had er nog geen zin in. Ze ging het later die dag doen. Waarom geen idee, maar okee. Paar uur later kwamen we terug had ze nog steeds niks gedaan. Nou later weer terug gekomen. Toen was de manager er en die ging bellen. Nou prima ticket geboekt, tenminste dat dachten we. Om twaalf uur 's avonds kwamen we thuis( na ontzettend goed gewinkeld te hebben) Bleek hij helemaal niet geboekt te hebben, maar hij moest wel 1600 yen hebben. Nou mooi niet dus, wij wilde een ticket zien voor we dat geld gaan betalen. We vertrouwen die Chinezen voor geen meter meer, zeker niet in dit hostel. Na wat gepuf, irritatie en gezucht van de manager was het okee. Werd er na 5 seconden bij ons aan de deur geklopt, ging een andere Chinees met de tranen in haar ogen nog een keer proberen de 1600 yen te krijgen. Maar nee daar vielen we niet voor, het was allemaal nogal raar geregeld, we vertrouwden het gewoon niet. We spraken af dat ze ons de volgende ochtend wakker zouden maken als de man met het ticket er was, zouden we hem direct betalen. Zo gezegd, na heel veel gedoe, zo gedaan.
Die avond waren we maar nog naar het stadje gegaan om toch nog iets gedaante hebbenin deze stad. We hebben eerst lekker ordinair gegeten bij de McDonalds, daarna enorm goed en goedkoop gewinkeld!
Vandaag scheen de zon toen we opstonden, zijn we naar het strand gerend. Daar hebben we een paar uur gelegen en nu zijn we aan het omkleden om naar het vliegveld te gaan.
Nu is het mijn beurt om om te kleden, het volgende bericht zal uit Hong Kong komen!

• 17 Juli 2009 - 09:51

Mies:

Poep en plas verhalen: Ben er dol op! ;)

hihi

Veel plezier in Hong Kong! Hopelijk daar geen schijtoverstromingen, en wat beter weer. Xx

• 17 Juli 2009 - 20:43

Frank Vermeulen:

in een deuk gelegen met de schijtverhalen.
    Nog zo'n verhalen!!!
    Have fun in Hong Kong xx

• 19 Juli 2009 - 12:50

Oma Te Velde:

Lieve Lot,
    Hartelijk dank voor je kaart en andere verslagen.
    Het is maar goed dat we niet alles weten en later pas lezen.
    Ik vind jullie dappere en leuke meiden.
    Het is wel een wens van me, dat jullie weer gezond thuis mogen komen.
    Geniet er de laatste dagen maar van.
    liefs van oma te velde.