De eerste wilde dieren gezien! - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Lot Berkelmans - WaarBenJij.nu De eerste wilde dieren gezien! - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Lot Berkelmans - WaarBenJij.nu

De eerste wilde dieren gezien!

Blijf op de hoogte en volg Lot

22 September 2012 | Zuid-Afrika, Mossel Bay

LANG ZAL IK LEVEN, LANG ZAL IK LEVEN, LANG ZAL IK LEVEN IN DE GLORIA, IN DE GLORIA, IN DE GLORIA HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!HIEPERDEPIEP HOERA!
Ik ben jarig! Deze prachtige dag begon heerlijk. We hadden uitzicht dat wil je niet weten, we keken uit over de Lagoon van (Hare) Knysna. En de zon was ook nog eens gaan schijnen. Ondanks dat de kamer ontzettend koud was, het in de avond kei hard regende, de wc niet doorspoelde en ik onder een koude douche stond was het een prachtige plek.
Eventjes twee terugblikken op twee dagen geleden. Toen zijn we met Tjasse richting Johannesburg geweest. Hier maakte Tjasse een fout... ik mocht rijden in zijn pick up. Een kort verslag van mijn gedachtengang : "Okee versnelling in zijn 1 gaat goed, versnelling in de 2 gaat ook goed, okee richting naar links, oh shit ruitenwissers aan, okee knipperlicht aangekregen, nu een bocht nemen netjes op de rechter rijbaan terechtkomend, oh shit verkeerde rijbaan, links links links, snel naar de linker... stomme Engelsen. Okee eerste 20 meter hebben we overleefd. Rode stoplichten betekent stoppen, netjes vlak voor het stoplicht.... of toch niet?! Shit volgens mij staan we midden op een kruising... Ja inderdaad midden op een kruispunt, snel gassen. Okee dat hebben we ook weer overleefd. Hé een hoop zwaailichten en een hoop politie, een roadblock. Alle auto's worden van de weg gehaald voor controle. Dat is niet handig als je geen rijbewijs bij je hebt, de auto niet verzekerd is als ik rijd en Pimiek illegaal achterin zit zonder gordel en stoel. Shit Okee heel cool en relaxed kijken naar de politie, dan laten ze je wel doorrijden. Ojee auto voor me moet van de weg, he ikke niet.. auto achter mij wel. Snel wegwezen! Pfieuww... Okee nu kan ik weer relaxen. Ho verkeerde versnelling...ja dan sta je zonder pardon stil bij de road block. Oei de politie ziet dit misschien. Gassen!!!" Dames en heren de auto, de passagiers, bestuurster en bijna alle voetgangers hebben de tocht gedurende deze gedachtengang overleefd.
We zijn eerst naar het apartheidsmuseum gegaan, dit museum gaat over de apartheid die altijd is geweest en nog wel een beetje zo is. Pimiek nam bij de ingang de 'nie-blanke' ingang, Tjasse en ik de 'blanke' ingang. We werden verschillende gangen ingeleid en pas vrij laat werd de nie-blanke weer met ons herrenigd. Was mooi hoe die apartheid zo dus letterlijk werd ervaren. Gelukkig hebben we verder alles gezellig met z'n drieen gedaan.
Na dit museum zijn we naar het voortrekkersmuseum geweest. Het was een mooi gebouw met een mooi verhaal erachter. Wat nog mooier was waren de zebra's die daar los rondliepen. Tjasse had de auto nog niet stil staan of wij renden het veld al in. We zijn heel dichtbij gekomen! We voegen foto's toe als bewijs. Als laatste hebben we het parlementsgebouw bekeken. En in de avond natuurlijk weer gebraaid!
De volgende dag moesten we al om 4 uur opstaan omdat we een vroege vlucht naar Port Elizabeth hadden. We vonden het jammer Tjasse en Betsie te verlaten, we hebben het er erg gezellig gehad en we zijn lekker verwend. Daarom hopen we de laatste nacht van onze vakantie alsnog bij hen door te brengen.
We vlogen in een heel klein schattig vliegtuigje. Na een korte vlucht waren we in Port Elizabeth aangekomen. Toen onze dikke jeep ophalen bij de autoverhuur. Na heel lief gelachen te hebben, hebben we een upgrade gekregen! We rijden een dikke vette Toyota, de beste boodschappenwagen die er is. Na de meneer van de autoverhuur te hebben verteld hoeveel we van hem houden zijn we in de auto gesprongen en gaan gassen. Ondanks dat ik reed is toch alles goedgegaan. We waren al heel vroeg bij de bungee jump. We zijn eerst maar eens gaan kijken hoe de anderen het doen. Daar kwam ik toch wel tot de conclusie dat 216 meter toch best hoog is... Maar wie a zegt zegt b, dus we zijn lekker gaan lunchen. Na lekker gegeten te hebben heb ik mijn harnas aangedaan en zijn we de brug opgegaan. Onder de snelweg over een riviertje hangt een metalen rek wat met de beste tyraps van Afrika vast zaten aan de brug. Over dit rek liepen we naar het midden van de brug, van waaruit gesprongen werd. Het uitzicht was prachtig en het touw heel lang. Daar sta je dan met een paar touwtjes om je lichaam en een lang touwtje aan je enkels op 216 meter hoogte op de rand van een afgrond. Dan ga je je toch afvragen waar er ooit kortsluiting is geweest in die bovenkamer. Ik dacht dat doe ik wel even. De begeleiders begonnen met optellen en voor ze bij de afgesproken 5 waren, was ik al gesprongen. Het springen was geen probleem. Het vallen was meer het probleem... en dan ben je eindelijk beneden en dan stuiter je nog vijf keer omhoog. Val je dan met je grote mond. Nou die was groot, hij stond wagenwijd open toen ik heel de Bloukransrivier bij elkaar gilde. Ik ben heel blij dat ik het heb gedaan, maar dit doe ik niet nog een keer. Haha
Na deze ervaring zijn we naar Knysna gereden waar we een B&B zonder ontbijt met mooi uitzicht hebben genomen(zoals omschreven hier boven). Het was slecht weer en er was niet veel te beleven in het dorp, dus wat doe je dan: naar de chinees. Met een vol buikje zijn we vroeg gaan slapen om onze slaaptekort van de vorige nacht in te halen.
Vandaag overnachten we in een oude trein die aan het strand staat in Mossel Bay. We slapen in een coupé, dus het wordt lekker knus vanavond. Morgen zullen we wakker worden met mooi uitzicht op de zee.
Om het chronologische verhaal lekker kloppend te houden vertel ik ook nog even wat wij vandaag hebben gedaan. We zijn begonnen bij the Heads dat is een machtig mooi uitkijkpunt in Knysna. Hier hebben we een restaurantje gevonden met ook heel mooi uitzicht en hebben we een heerlijk verjaardagsontbijt gegeten. Daarna zijn we naar Mossel Bay gereden, het hotel geboekt en meteen naar het volgende uitkijkpunt gegaan. Vanaf hier kijk je ook uit over de zee. In dit gebied schijnen veel walvissen te zwemmen, dus wij zijn door wind en wind walvissen gaan kijken. Voor de lezers buiten Zuid Afrika, het waaide een beetje vandaag. Pimiek wil graag laten weten dat ze een zeehond en een school dolfijnen heeft gezien. Ik geloof haar niet.. Dus nu kennen jullie het verhaal van twee kanten.
Goed genoeg jullie jaloers gemaakt voor vandaag, nu gaan we lekker goedkope shotjes, biertjes en wijntjes drinken met uitzicht op zee en ons bed op rolafstand.
P.S. Nog wat praktisch bericht: wij controleren alle reacties die wij ontvangen aan de hand van onze ontzettend leuke reisverslagen, als je geee bericht achterlaat, zijn wij helaas genoodzaakt jullie cadeaus in Afrika achter te laten. Einde bericht.
P.S.P.S. Wij voegen ook foto's toe. Deze staan links onder elk reisverslag en onde rhet kopje foto's (links in het menu).

  • 22 September 2012 - 20:21

    Ieme:

    Leuk lezen hoor en zeker jaloers. Als je terug bent gaan we foto's ruilen van ZA. Geniet er van. Al kudu of springbok gegeten trouwens?

  • 22 September 2012 - 20:33

    Stefanie:

    Lot & Pimiek!

    Het lijkt me GEWELDIG!!
    Geniet nog van jullie fantastische reis!

    Ik wil natuurlijk alle details horen als jullie terug zijn met bijhorende foto's!!

    Groetjes

    Stefanie

  • 22 September 2012 - 21:02

    Arend:

    Hallo Lot,

    Allereerst wil ik je van harte feliciteren met je 24ste verjaardag!
    Met aandacht heb ik jou reisverslagen de afgelopen dagen gelezen, heel erg leuk!
    Gelukkig is de lange reis goed verlopen. Ik kan me best voorstellen dat het behoorlijk zwaar was.
    Ik vond het heel grappig dat jullie op een soort van boerderij gelogeerd hebben, en dat voor een stadsjuffie, hahaha.
    Het slapen in een oude trein is helemaal onwijs gaaf! Echt weer iets voor jou....
    Jullie maken er een onwijs avontuurlijke vakantie van, helemaal top!
    De foto's zijn trouwens ook supermooi en spreken voor zich!
    Ik wens jullie nog heel erg veel plezier en doe voorzichtig. Ik blijf je blog met plezier volgen.

    Liefs en groetjes,
    Arend

  • 22 September 2012 - 21:11

    Alexandra:

    :))

    Hey...!! Ik lees en comment hoor!!

    Ik wacht met smart weer op je volgende update Lot! :)) Haha heel stoer dat jumpen..!! Gewoon voor 5 al gesprongen... zozo.... ik had er wel 173 van gemaakt..

    ps: Ik ga niet inhoudelijk op je berichten in anders ben ik uren bezig want wil dan op alles ingaan! Haha dus ik hou mij netjes en lees gewoon trouw en aandachtig..

    Have fun,

    x


  • 23 September 2012 - 11:23

    Wendy:

    Leuk je verhalen het klinkt allemaal heel spannend geniet er lekker van.

    x wendy

  • 23 September 2012 - 13:36

    Oma:

    Lot, mijn felictatie is niet over gekomen merk ik nu, maar het was mijn fout. sorry
    Van Tjasse kreeg ik jouw telefoonnummer en ging je direct bellen, maar jouw
    "kantoor"was toen reeds gesloten. Ik ben nu weer bijgewerkt na de laatste blog en geniet ervan,maar mijn waarschuwingen blijven bestaan.Gelukkig, dat ik zoveel vertouwen in je heb.
    Geef de plaatsen goed door die jullie bezoeken, want ik volg jullie reis in de atlas.
    Geniet, Oma te Velde

  • 23 September 2012 - 21:13

    Arend (N° 2):

    Ziet er leuk uit, maar dat verhaal over de brug met dat elastiekje gaat er natuurlijk niet in. Eerst bewijzen met een videoclip. En als je dat vergeten bent ben ik bang dat het nog een keertje over moet..

    Tot ziens, en nog van harte gefeliciteerd,

    Arend

  • 25 September 2012 - 08:33

    Lot:

    @ieme We hebben gisteren springbok gegeten. Was lekker;)

    @Stefanie Dankjewel!

    @ Arend Danku danku Maar dit was niet zo maar een boerderij;)

    @ Alex Dankjewel! Heel lief van je dat je bij mij thuis langs was geweest, echt jammer dat ik niet thuis was. Volgende keer beter dan maar?:P

    @ Wendy Dankjewel! Gaan we zeker doen

    @ Oma Dankjewel! Ik was aan het rijden dus kon de telefoon niet op nemen. Ik zal proberen vaker plaatsnamen te noemen. Groetjes

    @ Arend no 2 Bedankt voor je smsje! Ondertussen heb ik het bewijs bij de foto's gezet. Watch and be speakless;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lot

Actief sinds 13 Aug. 2006
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 23328

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 29 Januari 2014

Zuid Afrika... again!

18 September 2012 - 08 Oktober 2012

Zuid Afrika!

29 Juni 2009 - 30 Juli 2009

China!

13 November 2008 - 17 November 2008

Barcelona!

15 Augustus 2006 - 03 Januari 2007

London

Landen bezocht: