Verboden Stad!! - Reisverslag uit Beijing, China van Lot Berkelmans - WaarBenJij.nu Verboden Stad!! - Reisverslag uit Beijing, China van Lot Berkelmans - WaarBenJij.nu

Verboden Stad!!

Door: Lotje

Blijf op de hoogte en volg Lot

03 Juli 2009 | China, Beijing

Gisteren hebben we ons enorm verslapen door d ehitte denk ik. We wilden om 07:00 opstaan omdat het dan nog lekker koel is. Maar we werden om 16:00 wakker. Haha
We zijn toen eerst een ticket voor de nacht trein gaan halen. We konden dat gewoon in ons hostel doen, maar ik wilde het eerst zelf proberen. De vrouw van het hostel had in het Chinees opgeschreven wat we moesten hebben en we hadden op het station al snel de kaartjes. We waren apentrots.:)
's Avonds zijn we met de jongens naar de avond markt geweest. Het is een klein toeristenmartkje met eten en souveniers. Het eten was verschrikkelijk ze hadden de torren en zeepaardjes levend op een stokje geprikt. We waren dan ook al snel uitgekeken.
Vanmorgen zijn we naar de Verboden Stad geweest. Iets later dan gepland, dus we liepen er in de volle zon. Iets te warm, maar zeker de moeite waard. In eerste instantie waren we een beejte teleurgesteld het was allemaal hetzelfde en er was niet echt iets te zien. Pas toen we boven op een hoog platform stonden en over de Verboden Stad heenkeken, vonden we het de moeite waard. We konden er helemaal overheen kijken. Ontelbaaar oranje daken en daarachter de stad.
Gisteravond hadden we een beetje gedoe in het hostel. We wilden een dag langer blijven dan we hadden geboekt. Maar we konden niet in de zelfde kamer blijven. We werden verwezen naar hun Sisterhotel, of bij hun een gedeelde kamer. Uiteindelijk hebben we een gedeelde kamer gekozen. Komen we 's ochtends aan om uit- en in te checken, is die kamer helemaal niet beschikbaar. Toen hebben we even laten blijken dat we hier echt niet happy over waren, aangezien we het gister gewoon geboekt hadden. Uiteindelijk zijn we op hun kosten met een taxi naar het sisterhotel gebracht. Komen we hier aan staat het hotel pal naast een bouwplaats, we dachten echt dat we gek werden. Maar eenmaal binnen werden we vrolijker, het is veel mooier en we hebben eigen badkamer voor niet veel geld. Gelukkig hebben we dubbel glas, dus niet veel last van de bouw herrie.
We zitten nu in d bar, het ziet er erg gezellig uit met allemaal avonturiers.;)
Morgenavond nemen we de slaaptrein naar Xi'an (terracottaleger).
Hopelijk dan een betere computer en dus foto's;)

• 04 Juli 2009 - 13:57

Mies:

Hee lot en miek!

Hahaha ik zit hier echt te lachen achter mn comp, hoe kan je in godsnaam tot 16h verslapen?! Gekken...
    Alle sis goedgekomen met je koffer toch?
    Heel veel plezier in Xi'an, ben benieuwd naar de foto's!
    We houden elkaar wel op de hoogte van onze avonturen.

Xx Mies

• 05 Juli 2009 - 07:46

Oma Te Velde:

Je beide reisverslagen gelezen en loop je nu als een chinees vrouwtje rond?jullie hebben al mooie plekken bezocht.
    Het is leuk op deze manier jullie te volgen.
    Afgelopen woensdag zijn we naar de uitreiking van de diplomas van Barleus geweest.Het was erg verzorgt en leuk.
    Lot ik blijf je volgen, geniet volop en tot de volgende reisverslag.
    groeten oma.

• 07 Juli 2009 - 09:04

Oma Te Velde:

Lot ik kijk regelmatig 0p jouw site,maar er komt niets nieuws. Is het moeilijk om ergens te kunnen mailen?
    Ik wacht af.

liefs van oma te Velde

• 07 Juli 2009 - 13:31

Frank:

Ik ben wel heel benieuwd naar de foto's!!

• 10 Juli 2009 - 13:56

Dag meid,
    Je reisverslagen gelezen,maar de fotos laten op zich wachten.Klopt dit,want er staat dat er geen zijn.

Ik geniet van je verslagen.De tijd gaat al weer aardig door,blijf genieten.

Ben erg nieuwsgierig naar je verhalen.Geen verhaal vergeten hoor.

oma te Velde