Terracottaleger! - Reisverslag uit Beijing, China van Lot Berkelmans - WaarBenJij.nu Terracottaleger! - Reisverslag uit Beijing, China van Lot Berkelmans - WaarBenJij.nu

Terracottaleger!

Door: Lotje

Blijf op de hoogte en volg Lot

07 Juli 2009 | China, Beijing

Het heeft even geduurd, maar hier weer een bericht uit China. De computers en toetsenborden zijn soms zo slecht, dat het geen doen is een bericht achter gelaten.
De nachttrein naar Xi'an was echt hemels. We hadden niet zoiets verwacht. Het perron op komen en alle poortjes door, trap op trap af mt de koffer, was geen pretje. Maar toen we eenmaal in onze coupe waren aangekomen was alles weer goed. Mooie bedden, zelfs thee en de matrassen waren prima voor een nachttrein. Ik heb heerlijk geslapen, Mieke alleen wat minder..:( We zaten met een oudere Chineze man en een Chineze student. We hadden een softsleeper dus gelkkig nette mensen.:)
In Xi'an zaten we in een heel leuk hostel, heel mooi traditioneel Chinees. Het jammere van hier is alleen dat het er het eerste jaar mooi uit ziet, daarna gaat alles schimmelen, kapot en verroesten. Dus wij proberen de hostels er op te selecteren dat ze net zijn gerenoveerd. Dat gaat tot nu toe aardig goed.
Xi'an zelf was niks bijzonders, we hebben wel een bell tower gezien en Chineze Moslims verder gingen we vooral voor he terracottaleger.
Het terracottaleger was heel indrukwekkend. Dat ze duizenden van die beelden et de hand hebben gemaakt, met details en allemaal andere gezichten etc. Ze hebben maar een klein deel op gegraven, echt heel moeilijk voor te stellen dat er gewoon nog veeeel meer onder de grond ligt.
Pimiek stond ook helemaal te springen en heeft dan ook 300 dezelfde soort foto's gemaakt. Haha Die volgen hopelijk nog allemaal;)
Na het terracottaleger zijn we meteen door gegaan naar de nachttrein naar Cheng Du. De eerste nachttrein die we hadden genomen was het nieuwst, nu hadden we een oudere trein. Het viel dan ook erg tegen. We moesten 18 uur op een matrasje liggen wat dunner was dan ons laken. Ook lagen we allebei bovenin, dus geen kans om echt goed rechtop te zitten. Ik heb 's nachts nog op de gang zitten sudokuen, maar dat was ook niet alles. De trein was technisch ook veel ouder, het was een stoptrein die om het uur stopte en dan ging schakelen ofzo met horten en stoten. Je moest je echt aan het relinkje vastpakken dat je er niet overheen viel. Niet echt lekker slapen dus. Eenmaal aangekomen in Cheng Du zouden we worden opgehaald door het hostel. Die man was dus ook niet te bekennen, we hebben maar een taxi genomen en die hebben ze heel netjes vergoed.
Uitgeput kwamen we aan in de kamer, waren de matrassen nog dunner dan in de laatste slaaptrein. In de wc's lagen nog de drollen van vier Chinezen ervoor. We hebben maar een vrij dure kamer genomen met dikke matrassen en eigen badkamer.
We hebben hier een andere Nederlander ontmoet, hij doet onderzoek in Beijing en is nu even aan het reizen. Hij heeft al zijn vliegtickets omgezet en gaat morgen met ons mee naar Guilin. Daar ontmoeten we ook weer de twee jongens die we in Beijing hadden ontmoet.
We gaan deze keer wel met het vliegtuig, de trein doet er namelijk 24 uur over -Oh ik word verbeterd; 24 uur en 41 minuten, om precies te zijn-. Voor de trein waren geen kaartjes voor morgenavond en nog een dag in deze stad vinden we zonde. We zijn hier speciaal voor de Panda's verder valt er ook niks te beleven. Morgenochtend vertrekken we om 07:20 naar de panda's te gaan. Dat is mijn hoogtepunt van de reis!:D
Morgenavond laat dus naar Guilin en gaan we even rustig aan doen. Wel nodig met die hitte hier.
Hopelijk daar een goede internetverbinding en dus vaker een bericht!

• 07 Juli 2009 - 15:26

Ben:

klinkt erg leuk moppie.
    Spannend wat je allemaal mee maakt.
    Hoor je snel dikke kus.